Revolution ve světě SimCity 4: Jak moddeři otevírají nové možnosti
Ve světě SimCity 4 dochází k průlomové změně, díky které se moddeři dostávají k dříve nepředstavitelným možnostem. Díky nedávným pokrokům v technologii jsou nyní schopni vytvářet DLL pluginy a mody, které umožňují úpravy a vylepšení hry, o kterých se předchozím generacím modderů ani nesnilo. Během posledních několika měsíců se objevilo mnoho hlubokých a hru měnících modů, které představují desítky vylepšení pro kvalitu života a zcela nové herní funkce.
Tyto nové mody jsou revoluční zejména proto, že zasahují do DLL souborů SimCity 4, knihovny binárních souborů obsahujících sdílené zdroje používané ve hře. Největší okamžitý dopad má mod, který umožňuje více stylů budov. To je obrovský krok vpřed: hráči SimCity 4 měli po 20 let k dispozici čtyři sady budov, nyní jich mohou mít mnohem více. Kromě toho se objevují i méně nápadné opravy, jako je zlepšení stability hry, umožnění nových rozlišení, přidání automatických uložení nebo přímý přístup k informacím o poptávce po typech budov.
SimCity 4 Deluxe, kterému je již 21 let, je mnohými považováno za vrchol mezi hrami na budování měst díky svému bohatému a hlubokému modelu fungování měst. Tato preference pro konkrétní hru po tak dlouhou dobu a po všech městských stavitelích, kteří přišli poté, podnítila bohatou scénu moddingu a vývoje grafiky kolem hry po dvě desetiletí. Moddeři byli však vždy omezeni, protože neměli přístup k hlubším mechanismům hry: jen k poměrně povrchovým věcem. Velké oznámení moderátorem na dlouhodobě existujících fórech Simtropolis upoutalo pozornost na novou vlnu modů, částečně proto, že s dobrou zprávou přišlo upozornění: nová vlna DLL modů nebude dobře fungovat, pokud vůbec, na starších verzích Windows na discích nebo macOS portech SimCity 4 – pouze na aktuální digitálně dostupné verzi.