Nová hra Gray Zone Warfare se snaží využít nepokoje ve komunitě Escape From Tarkov

Minulý týden byl pro komunitu hry Escape From Tarkov skutečně bouřlivý. Vývojáři ze společnosti Battlestate Games si prakticky přes noc zničili léta vybudované dobré vztahy s hráči. Stalo se tak poté, co vyžadovali dodatečnou platbu za nový DLC od majitelů dražší verze hry Edge of Darkness (EoD), přestože ta měla zahrnovat všechna budoucí DLC. Tento krok vyvolal značné rozhořčení, než společnost své rozhodnutí částečně zmírnila. I přesto však přiznali, že kapacita serverů není dostatečná pro všechny hráče.

Téměř v pravý čas se na scéně objevila nová hra Gray Zone Warfare, extrakční střílečka s nemilosrdnými pravidly, která přináší svěží tropické prostředí a méně specifický vojenský přesah. Hra byla spuštěna v raném přístupu a okamžitě se umístila na špici prodejních hitů na platformě Steam, kde předběhla i nedávno vydanou hru Manor Lords a stálice jako CS2.

Přestože hra figuruje na špici prodejů, nesetkala se s kladnými ohlasy uživatelů. S hodnocením „převážně negativní“ a pouhými 33% na stránce Steam je situace problematická. Nejvíce diskutované hodnocení s více než tisícem kladných reakcí sarkasticky poznamenává, že „aspoň to nestojí 250 dolarů.“ Další komentáře poukazují na nedávné problémy s monetizací u Tarkova, ale ty již nejsou v převaze.

Mnoho hráčů si stěžuje na špatný výkon hry. I při minimálních nastaveních jeden z komentářů uvádí, že hra „sotva dosahuje 60 fps“ a to i na grafické kartě 3080 Ti. Další kritika směřuje k nepříznivému srovnání s Tarkovem, přičemž jeden z hráčů přirovnává Gray Zone Warfare k verzi hry No Man’s Sky 1.0 na PS4. Většina hráčů si stěžuje na neobratné ovládání a pomalý pohyb, přičemž nelze současně sprintovat a strafovat.

Přestože je Gray Zone Warfare ve fázi raného přístupu a nemusí být okamžitě bezchybná, její načasování vypuštění během krizového období pro Tarkov může vyvolávat otázky. Podle Ricka Lagnese, ředitele komunikace studia Madfinger, byl termín spuštění plánován měsíce dopředu.