Nová éra Doom: Jak se „The Dark Ages“ liší od „Doom Eternal“
Když byl na začátku tohoto měsíce odhalen Doom: The Dark Ages, zaujala mě jeho odlišnost od Doom Eternal. Na první pohled se může zdát, že obě hry, které jsou extrémně plynulé a násilné střílečky o rozzlobeném muži ničícím démony, jsou podobné. Avšak rozdíly jsou zřetelnější, když srovnáme odhalení The Dark Ages s různými trailery Doom Eternal.
Ve videích Doom Eternal je Doom Slayer neustále ve vzduchu, odrazuje se od skákacích plošin, houpe se mezi tyčemi a pomocí alternativního ohně brokovnice se zachytává za nepřátele. Je to jakoby hru Mario režíroval David Cronenberg. Naproti tomu v traileru The Dark Ages se pohyb Slayera omezuje téměř výhradně na horizontální směr. Neúprosně postupuje vpřed a likviduje skupiny nepřátel pomocí zbraní jako je úžasný flak cannon s lebkovými střepinami.
Když je napaden, čelí úderům nepřátel, brání se a schovává za obrovským štítem. Kromě jednoho krátkého seskoku z útesu se jeho nohy téměř nedotknou země. Přestože celou hru nelze posoudit pouze na základě několika minut pečlivě vybraného materiálu, tyto pozorování potvrzují i komentáře od samotného vývojářského studia id Software. Hlavní režisér hry, Hugo Martin, prohlásil v rozhovoru pro GamesRadar krátce po odhalení, že „pokud jste v Doom Eternal byli jako stíhačka F22, tentokrát jsme chtěli, abyste se cítili jako tank Abrams.“