Aktualizace FSR 3.1 od AMD Přináší Výrazná Vylepšení Grafiky ve Hrách od Sony
Tři měsíce po oficiálním oznámení aktualizace 3.1 technologie FidelityFX Super Resolution (FSR), pět her od společnosti Sony bylo aktualizováno na tento nový systém. Tituly jako Ghost of Tsushima, Horizon Forbidden West, Ratchet and Clank: Rift Apart, a obě hry Spider-Man nyní využívají vylepšený shader-based upscaler a odpojenou generaci snímků, což umožňuje více hráčům na PC užívat si zlepšený výkon, ale s vizuálně lepšími výsledky než dříve.
Když společnost AMD oznámila svou třetí generaci FidelityFX Super Resolution (FSR) společně s uvedením GPU Radeon RX 7000 v listopadu 2022, mnoho PC hráčů doufalo, že součástí bude i vylepšený upscaler. Nakonec se ale ukázalo, že jedinou novinkou FSR 3.0 byl systém generace snímků založený na shaderech.
Předchozí upscaler FSR 2.2 byl stále využíván a i když dostatečně zvyšoval snímkovou frekvenci, jeho vizuální kvalita byla v některých hrách znatelně horší než u Nvidiina DLSS Super Resolution. To se změnilo v FSR 3.1, kde AMD vylepšilo svůj shaderový algoritmus pro upscaler, s tvrzením, že dosahuje „lepší časové stability, snižuje blikání a flitrování, a zlepšuje redukci duchů a zachování detailů“ oproti starému systému. Na svém blogu při oznámení veřejného spuštění aktualizace, AMD představilo krátké srovnávací video mezi FSR 2.2 a FSR 3.1, ale technologický youtuber Daniel Owen provedl podrobnější srovnání s Nvidiiným DLSS.
Ve hře Ratchet and Clank: Rift Apart jsou vylepšení jasně viditelná, nebo spíše, kde starší upscaler selhával, nový je výrazně lepší. Nezískáváte sice žádný dodatečný výkon jako takový, ale méně blikání a flitrování tam, kde se objekt rychle pohybuje nebo postavy s mnoha chlupy na sobě.
Další novinkou, kterou FSR 3.1 přináší, je odpojený generátor snímků. V FSR 3.0 jste mohli používat AMD frame interpolátor pouze se shader-based upscalerem. Jednou z prvních her, která testovala oddělení těchto dvou, byla Ghost of Tsushima, což umožnilo grafickým kartám jako je Nvidia RTX 30-série a Intel Arc spouštět své vlastní upscalery, ale s AMD generátorem snímků.