Rebirth strategických her: Vzpomínky na zlatou éru a návrat legendy
S okem lesklým slzou hledím skrz opar nostalgie do minulosti, do zlaté éry realtimových strategií. Tyto hry jsou, upřímně, na pokraji vyhynutí. Nových titulů z tohoto kdysi populárního žánru moc nevychází, a těch opravdu kvalitních je ještě méně. Nejlepší zůstávají ty z přelomu milénia, které mají co říct i v dnešní době – Age of Empires II: Definitive Edition budiž mi svědkem.
V záplavě remaků, remasterů a duchovních nástupců RTS mého dětství mi ale citelně chyběla jedna konkrétní hra. Strategie, kde se nehraje na formace, kde máte k dispozici obrovské množství ničivé techniky a technologií, a kde je starý osvědčený koncept kámen, nůžky, papír rozšířen o laser, raketu, atomovku. Řeč je o Red Alert, respektive sérii Command & Conquer.
Minulý víkend na Steamu probíhal Tacticon, oslava strategií všeho druhu. Důležité je, že se během něj představilo RTS Tempest Rising, duchovní nástupce válek o tiberium. Jsem nadšený, protože mohu konečně prohlásit: „Red Alert je zpátky!“
Tempest Rising je, prostě a jednoduše, Command & Conquer – o tom není třeba polemizovat. V nukleární válkou zpustošené Zemi proti sobě stojí Global Defense Forces (GDF) a Tempest Dynasty. Jedna frakce reprezentuje „dobré“, s důrazem na komunikaci a modrou barevnou paletu, zatímco druhá, „zlá“, se odívá do rudé a disponuje supersilnými tanky. Ačkoliv se zde netěží tiberium, ale tempest, jde o podstatně stejný princip – mimozemský zdroj energie, který je středem konfliktu.
Uživatelské rozhraní této hry je rovněž evokativní. Správu základny a výrobu jednotek ovládáte skrze panel na pravé straně obrazovky, kde naleznete minimapu a lištu s elektrickou energií. Bez stavby elektráren totiž nic nefunguje, a to dodává hře další vrstvu strategie.