Ubisoft Reaguje na Kritiku z Japonska ohledně Hry Assassin’s Creed Shadows

Tým odpovědný za vývoj nové hry Assassin’s Creed Shadows, která je zasazena do feudálního Japonska, vydal ve čtvrtek prohlášení určené „vážené japonské komunitě“. Toto prohlášení bylo reakcí na „kritiku, včetně té od vás, našich japonských hráčů“. Ačkoliv bylo zpráva primárně určena japonským hráčům, zdá se, že pouze posílila kritiku ze strany západních hráčů, kteří tvrdí, že iniciativy zaměřené na diverzitu, rovnost a inkluzi ničí hry. Ve hře je cílem kritiky Yasuke, historická černá postava, která je jednou ze dvou hratelných postav.

Ubisoft ve svém prohlášení zdůraznil, že vývojový tým je odhodlán „zajistit ponoření a respektující zobrazení feudálního Japonska“, i když hry Assassin’s Creed nejsou „faktickými zobrazeními historie nebo historických postav“. Prohlášení pokračuje: „Přestože jsme vynaložili trvalé úsilí, uznáváme, že některé prvky v našich propagačních materiálech vyvolaly znepokojení mezi japonskou komunitou. Za to upřímně omlouváme.“ Hra bude „nadále vyvíjet až do vydání“, pak konkrétně oslovuje zobrazení Yasukeho jako samuraje sloužícího pod válečníkem Oda Nobunaga ve Shadows, přiznávající, že historičnost jeho života je „předmětem debat a diskuzí“.

Celá situace, která se rozvinula v úterý, je příkladem složitosti, která má v sobě určité zrnko pravdy. Mnoho lidí vnímá dopis jako krok Ubisoftu v „krmení trollů“ tím, že reaguje na stížnosti, které ve velké míře pramení od bílých západních hráčů a youtuberů rozdmýchávajících vztek, nikoli od skutečných japonských hráčů. Přesto Ubisoft již tyto reakcionáře vícekrát odsoudil: Marc-Alexis Côté, viceprezident Assassin’s Creed a výkonný producent, v rozhovoru pro Game File minulý měsíc uvedl, že reakce Elona Muska na zařazení Yasukeho – „DEI zabíjí umění“ – je jednoduše „krmení nenávisti“. „To, co Elon říká, není hra, kterou stavíme,“ řekl Côté.