Projekt Borealis: Návrat do Ravenholmu s novým Prologem
Projekt Borealis, fanouškovský projekt inspirovaný synopsí Half-Life 2 Episode 3 od bývalého spisovatele Valve, Marca Laidlawa, se znovu hlásí o slovo s novým teaserem. Tento teaser představuje Prolog projektu, který nás zavádí zpět do zasněžených ulic Ravenholmu.
Projekt Borealis byl představen v roce 2017, několik měsíců poté, co Laidlaw sdílel své myšlenky na pokračování Half-Life 2 ve formě příběhu, kde fyzička Gertrude Fremont cestuje do Antarktidy, aby prozkoumala loď Aperture Science jménem Borealis. Scénář byl údajně dokončen v květnu 2018 a o rok později jsme mohli spatřit první záběry nových map.
Od té doby však byl projekt spíše tichý, poslední významná aktualizace se týkala systému větru a odporu vzduchu z března 2020. Následně se objevila jen fotka páčidla ve sněhu v roce 2022. Nyní, po dvou letech, jsme se dočkali dalšího náznaku – krátkého klipu z Ravenholmu. Tato ikonická úroveň z Half-Life 2 je nyní pokrytá sněhem a s chlupatými arktickými headcraby, které jsme poprvé viděli již v roce 2017. Dokonce i hlas Alyx oznamující „tam už nechodíme“ zůstává nedotčený.
Prolog je popisován jako „fanouškovský herní zážitek“ odehrávající se před událostmi samotného Projektu Borealis. Jelikož je hra vyvíjena v Unreal Engine 5 a nikoli v původním enginu Source, musel tým znovu vytvořit všechny základní prvky Half-Life 2: pohyb, fyziku, boj a samozřejmě i atmosféru. „Znovu vytvořit známou atmosféru, kterou hráči okamžitě poznají, ale zároveň představuje neprozkoumané území, je obrovská výzva, zvláště když to děláte v úplně novém enginu,“ uvedl ředitel studia Postulio.
A tak vznikl Projekt Borealis: Prolog, který slouží jako „most mezi známým a neznámým“ a demonstruje odhodlání studia přinést „další kapitolu Gordonovy cesty“.