Valve: Obří úspěch s malým týmem na trhu PC her
Valve, známý tvůrce platformy Steam, se na první pohled může zdát jako obrovská společnost ovládající trh PC her. V roce 2024 však bylo odhaleno, že i přes svou dominanci na trhu má ve skutečnosti relativně malý počet zaměstnanců. Na rozdíl od gigantů jako Ubisoft nebo Electronic Arts, kteří mají tisíce zaměstnanců, Valve jich mělo pouze 336.
Valve, který je soukromě vlastněnou společností, se také vyznačuje neobvyklým rozdělením pracovních sil. Pouze 79 lidí pracuje přímo na Steamu, který je hlavním zdrojem příjmů společnosti, zatímco většina zaměstnanců se věnuje vývoji her a hardware. Tento fakt vyvolal kritiku v rámci soudního sporu s Wolfire Games, kde bylo poukázáno na to, že Valve věnuje jen zlomek svých příjmů na údržbu a vylepšení Steam Store.
Přestože je Valve menší v počtu zaměstnanců, co se týče efektivity na zaměstnance, překonává mnohé technologické giganty. Srovnání s firmami jako Apple, Facebook a Netflix ukázalo, že Valve generuje více příjmů na zaměstnance než tito technologičtí obrí. To naznačuje, že i když Valve bere 30 % z prodejů na Steamu, což je praktika, kterou kritizují například Epic Games, je jejich obchodní model mimořádně účinný.
Valve tedy představuje příklad společnosti, která je sice menší, ale její efektivita a schopnost generovat obrovské příjmy z relativně malého týmu jsou pozoruhodné. Vede to k otázkám o současných praktikách na trhu digitální distribuce her a zdali by neměly být přehodnoceny jejich obchodní modely ve světle tak vysoké efektivity.