Ředitel Final Fantasy 7 Rebirth otevřeně hovoří o modifikacích

Naoki Hamaguchi, ředitel hry Final Fantasy 7 Rebirth, způsobil rozruch už loni v prosinci, kdy vyzval hráče, aby „nevytvářeli ani neinstalovali urážlivé nebo nevhodné“ modifikace do druhé části tohoto kultovního RPG remaku. Přestože nespecifikoval, co přesně považuje za nevhodné, mnozí hráči to interpretovali jako jasnou výzvu proti nahým modifikacím, které jsou na PC scéně stejně běžné jako ladění grafických nastavení. Jak se dalo očekávat, PC komunita reagovala po svém – ignorací pravidel a pokračováním v tvorbě kontroverzních úprav.
V nedávném rozhovoru s Automaton Media se Hamaguchi k tomuto tématu opět vyjádřil, tentokrát však nabídl podrobnější a vyváženější pohled. Přiznal, že sám občas využívá modifikace ve hrách. „Jako někdo, kdo hraje hry na PC, někdy také používám modifikace,“ uvedl. Zároveň zdůraznil, že chápe, jak důležitou součástí zážitku z hraní na PC se modifikace staly. „Vím, že modifikace jsou komunitou přijímány a přinášejí radost mnoha hráčům,“ dodal.
Hamaguchi dále prohlásil, že má k modderské komunitě respekt a uznává jejich přínos. „Modifikace mohou vdechnout hrám nový život i roky po jejich vydání,“ poznamenal a jako příklady uvedl hry Fallout a The Elder Scrolls. Zdůraznil také, že „dobrovolnické komunity často postupují rychleji než samotní vývojáři původního obsahu.“
Přestože je Hamaguchi pozitivně naladěn vůči modifikacím obecně, jeho původní výzva k omezení nevhodných úprav stále rezonuje, zejména ve světle unikátní svobody, kterou PC komunita nabízí.
