RuneScape: Dragonwilds – když se klasika potkává se survival žánrem

Už při zveřejnění prvního traileru na RuneScape: Dragonwilds se v herní komunitě rozhořela vášnivá diskuse. Nadšení bylo obrovské, ale jen málokdo čekal, že hra vstoupí do předběžného přístupu tak rychle – během pár týdnů od ukázky se titul objevil na Steamu.
Hned po startu v early access režimu si Dragonwilds získává pozornost hráčů nejen díky známé značce RuneScape, ale hlavně díky propracovanému systému sběru surovin, přežívání a stavění. Vývojáři z Jagex Ltd přidali i prvek schopností, který obohacuje každou činnost od těžby až po boj s nepřátelskými tvory.
Nejčastěji se o Dragonwilds hovoří v souvislosti s titulem Valheim (2021). Přirovnání je nicméně namístě: obě hry staví na budování základny, dobrodružstvích v divokém světě a soubojích s draky či jinými potvorami. Otázkou zůstává, zda se Dragonwilds dokáže ve světě survival žánru odlišit natolik, aby soupeřilo s etablovanými hity.
První hodnocení na Steamu jsou ale velmi příznivá – většina recenzí označuje hru za kvalitní a zábavnou. Pokud si tým Jagex udrží tempo vývoje, opraví případné chyby a přidá další obsah, má RuneScape: Dragonwilds skvělé vyhlídky stát se dalším oblíbeným světovým titulem.
V tuto chvíli je hra dostupná pouze na PC, ale tvůrci už slibují porty na PS5, Xbox Series X/S a možná i Nintendo Switch. Přechod na konzole může otevřít titul dalšímu publiku a posunout ho naspět do centra zájmu.
Zda se Dragonwilds podaří přebrat část fanoušků od konkurence, ukáže čas. Prozatím ale platí, že kombinace klasického RuneScape universa a moderních survival mechanik dává vzniknout velmi zajímavému projektu.
