Square Enix zveřejnil finanční výsledky: Tržby nižší o 6 %, výdělek o 3 %
Japonský vydavatel Square Enix oznámil své finanční výsledky za fiskální rok, který trval od dubna loňského roku do března tohoto roku. Bohužel, výsledky nejsou pro společnost příliš optimistické. Celkové tržby přesáhly 2,5 miliardy dolarů, což je o 6 % méně než v předchozím období. Firma také zaznamenala pokles zisku o 3 %.
Square Enix se potýká s poklesem tržeb zejména v kategorii HD her, což jsou prémiové konzolové a PC hry. K tomu přispěl zejména neúspěch hry Forspoken, která vyšla v lednu letošního roku. Kvůli tomuto neúspěchu došlo ke sloučení vývojářského týmu Luminous Productions s jinými studii Square Enixu, čímž byla ukončena jejich pětiletá autonomie. I hra Octopath Traveler II nedokázala zabránit poklesu tržeb z HD her, který činil 10 %.
V minulých letech Square Enixu pomáhal populární titul Final Fantasy XIV zakrýt neúspěchy v jiných oblastech. Tentokrát se však tento úspěšný MMO titul příliš neprojevil ve finančních výsledcích, protože v kategorii MMO a předplatných firma zaznamenala propad tržeb o 14 %. Tento propad je také způsoben absencí plnohodnotného rozšíření.
Během uplynulého fiskálního roku prodal Square Enix téměř 22,5 milionu kopií her. Společnost očekává růst v následujícím roce ve většině svých ukazatelů, a to především díky blížící se hře Final Fantasy XVI. Dokonce ani změna nejvyššího vedení společnosti není zamýšlena jako zásadní změna směřování. Square Enix se totiž zaměřuje na blockchainové hry, NFT a takzvaný Web 3.0 jako hlavní směr svého budoucího rozvoje.
Square Enix zaznamenal pokles tržeb o 6 % a pokles zisku o 3 % ve srovnání s předchozím obdobím.
Pokles tržeb z HD her u Square Enixu je způsoben několika faktory. Jedním z nich je neúspěch hry Forspoken, která neuspokojivě prodávala. To vedlo k rozhodnutí sloučit vývojářský tým Luminous Productions s ostatními studii Square Enixu, což znamenalo ukončení jejich autonomie. Dalším faktorem byla i hra Octopath Traveler II, která nedokázala kompenzovat pokles tržeb z HD her.
Square Enix zaznamenal propad tržeb o 14 % v kategorii MMO a předplatných. Tento pokles lze přičíst absenci plnohodnotného rozšíření, které by udrželo zájem hráčů. Společnost však věří, že v následujícím období bude schopna oživit tuto oblast a zvýšit tržby.