Co poslat podpoře / vydavatelům / vývojářům her?
Určitě to znáte. Koupíte si hru, ale bohužel Vám nefunguje. Nicméně pokud nejste technicky zdatní a třeba se ani nepodívali na požadavky hry a zjisti se, že nesplňujete ani minimální požadavky, tak bohužel musíte počítat s tím, že vám za chybu nikdo nevrátí peníze, protože HW požadavky si musí vždy hráč přečíst dopředu nebo se podívat na videa s podobnou konfigurací. Nicméně chyba může být i jinde a je potřeba ji najít.
Většinou samotná hra, která je na jedné z platforem, tak nemá chybu jako takovou, že by nešla spustit a většinou to je tedy vždy ve vašem PC (blokování antiviru, firewall, slabá konfigurace PC nebo nekompatibilita některých programu v PC – proto je potřeba poslat podporám to, co píšeme viz. níže). Kdyby tomu bylo, že by vydavatel dal na Steam hru (i mimo steam klíče – které pak na steamu aktivujete), která nefunguje, tak věřte, že Steam by odebral takovému vydavateli hru dát na platformu.
Podpory platforem řeší své problémy (klíče), podpora obchodu taktéž (klíče) a vývojáři problémy přímo s hrou.
Ani Steam podpora nechce řešit neustále problémy daného vývojáře a pokud vývojář třeba ani neodpovídá, tak tím pádem je hra odstraněna z databáze.
Nicméně Steam, Origin, Epic podpora slouží zájmena pro problémy s danou platformou nebo-li třeba aktivací klíče. Podpora na obchodech mimo Steam funguje stejně. Pokud však nejde hra spustit, tak zde musí pomoci i samotný vývojář hry, což může trvat.
Proto obchodu, steamu, epicu, origin nebo i samotným vývojářům posílejte veškeré informace a na jen strohé informace, že vám to nefunguje. Urychlíte tak proces řešení.
Co zkusit, než kontaktujete podporu?
- Zkontrolujte si, jestli máte nejnovější ovladače. To platí u starších i novějších her. Nikdy nenechávejte instalovat grafiku Windows, ale vždy běžte na stránky výrobce.
- Ještě můžete zkusit ověřit integritu souborů ve steamu (pravým na hru a vlastnosti -> zde místní soubory a je tady ověřit integritu dat) nebo opravit hru v Origin (pravým tlačítkem na hru v Origin My Game Library a dáte Repair)
Co poslat podpoře?
- Určitě nejdřív pošlete soubor DxDiag podle našeho článku
- Následně pokračujte s informacemi o události viz. níže
Jak získat informace o události
- Klikněte dole vlevo na tlačítko windows a to pravým tlačítkem myší
- V roletce vyberte prohlížeč události
- Vlevo pak vyberte protokoly systému Windows
- Po otevření vyberte Aplikace
- Vpravo se pak zobrazí události i s časem. Najděte čas, kdy jste se hru snažili spustit a pravděpodobně u takové události bude červené kolečko s křížkem nebo vykřičník
- Klikněte na událost a dole uvidíte chybovou událost. Zkopírujte obsah a to označením za pomoci myší levým tlačítkem a potáhněte až dolů a dejte na klávesnici ctrl+c (zároveň) a do emailu, kam to posíláte, tak dejte ctrl+v (zároveň)
Email takto celý odešlete. Pošlete tedy: soubor DxDiag.txt (Určitě nejdřív pošlete soubor DxDiag podle našeho článku) a pošlete událost viz. návod výše (zkopírujte událost přímo do emailu).
Určitě Vám někdo poradí, protože tímto způsobem lze docílit toho, že získá vývojář dostatek informací pro řešení.