AMD a jejich novinky na Gamescomu: Co nám přinesla technologie FSR 3?
Na letošním Gamescomu nebyla AMD jenom o grafických kartách. Firma nám ukázala novou technologii FSR 3, o které se mluvilo už od loňského podzimu. Přestože konkrétní datum vydání zůstává v tajnosti, dostali jsme se k několika zajímavým podrobnostem.
Jedním z hlavních prvků FSR 3 je jeho podoba s DLSS. FSR 3 nabízí tři klíčové funkce: upscaling (jak jsme viděli u FSR 2), snížení latence (Anti-Lag+) a generování snímků (Fluid Motion Frames). Na rozdíl od konkurenčního Frame Genu od Nvidie je FSR 3 softwarové řešení, díky čemuž bude kompatibilní s kartami všech hlavních výrobců a dokonce i na konzolích. Výhodou je však, že musí být ve hře implementováno a pro nejlepší výkon je třeba, aby hra dosahovala alespoň 60 FPS.
Některé z největších her, jako jsou Forspoken, Immortals of Aveum, Cyberpunk 2077, a mnoho dalších, už oznámily podporu FSR 3. Digital Foundry poskytlo své první dojmy z technologie a zdá se, že FSR 3 nabízí skvělou kvalitu obrazu srovnatelnou s Nvidie.
Další zajímavostí je AFMF, což je technologie určená pro maximální frame raty, což je ideální pro monitory s vysokým refresh rate. Nicméně AFMF bude k dispozici pouze pro karty RX 7000 v rámci balíku HYPR-RX.
A konečně, AMD představilo nový režim FSR upscalingu bez vlastního upscalingu. Tento nativní mód stále používá FSR anti-aliasing, což by mohlo poskytnout lepší výsledky než tradiční TAA.