AMD FidelityFX Super Resolution: Budoucnost hraní s AI podporou pro lepší výkon a výdrž baterie
FidelityFX Super Resolution (FSR) od AMD je odpovědí na Nvidia’s DLSS a už více než tři roky přináší významné výhody pro všechny typy grafických karet, včetně modelů Nvidia GeForce. Nejnovější verze, FSR 3.1, nabízí upscaling na bázi shaderů a systém generování snímků. S ohledem na současný svět technologií, kde se klade velký důraz na umělou inteligenci (AI), se AMD rozhodlo tento trend nezanedbat a oznámilo, že příští iterace FSR bude založena na AI, alespoň pokud jde o generování snímků.
V nedávném rozhovoru s Tom’s Hardware vyjádřil Jack Huynh, senior viceprezident AMD, některé frustrace spojené s hraním na přenosných herních PC. Zmínil, že vysoká obnovovací frekvence výrazně omezuje dobu, po kterou můžete hrát. „U přenosných zařízení je mou prioritou číslo jedna výdrž baterie. Pokud se podíváte na zařízení jako Asus ROG Ally nebo Lenovo Legion Go, výdrž baterie prostě není dostatečná. Potřebuji několik hodin hraní, ne jen 60 minut.“
Huynh má pravdu. I s obrovskou baterií v ROG Ally X jen zřídka získáte více než hodinu hraní v režimu maximálního výkonu. Ačkoliv není nutné, aby čip běžel na plnou rychlost u každé hry, u novějších her s náročnou grafikou je to často nevyhnutelné. Řešení tohoto problému vidí Huynh v další verzi FidelityFX Super Resolution.
Nadcházející verze FSR, založená na umělé inteligenci, by měla přinést lepší optimalizaci a efektivitu, což by mohlo výrazně prodloužit výdrž baterie u přenosných herních zařízení, aniž by byl ohrožen výkon a kvalita obrazu. Díky tomu by hráči mohli získat několik hodin plynulého hraní bez nutnosti obětovat grafickou kvalitu. To by mohlo být klíčem k tomu, aby se hraní na přenosných zařízeních stalo ještě atraktivnějším a praktičtějším.