Andrew Wilson a Strategie Electronic Arts: In-game Reklamy ve AAA Hrách

Andrew Wilson, CEO společnosti Electronic Arts (EA), opět přichází s inovativními, avšak kontroverzními plány na monetizaci her. Tentokrát jde o zavedení in-game reklam i do AAA her, které jsou tradičně prodávány za plnou cenu, často až 70 dolarů. Tento krok přichází v době, kdy Battle Passy, skiny, kartičky a XP boosty již nejsou považovány za dostatečné zdroje příjmů.

Záměr zahrnout reklamy do her jako nevyhnutelnou součást herního zážitku je další krok k zajištění ekonomického růstu společnosti. Podle Wilsona by reklamy mohly být umístěny během načítacích obrazovek nebo při přestávkách ve sportovních hrách, jako jsou třetiny nebo poločasy, a nešlo by je přeskočit. V minulosti společnost už zažila negativní reakce, například když vložila full-screen reklamu do hry UFC 4, která reklamovala televizní seriál The Boys, a musela ji kvůli kritice hráčů stáhnout.

I přes možnou kritiku se zdá, že EA chce tuto strategii prosadit, s očekáváním, že by se mohla stát standardem v průmyslu. Hráči by mohli být nabídnuti možností platit za DLC, které by reklamy odstranilo, což by mohlo vést k další vrstvě monetizace.

Je zřejmé, že EA chce maximalizovat své příjmy z každého dostupného zdroje. V době, kdy firmy hledají cesty k hospodářskému růstu buď snižováním nákladů nebo zvyšováním příjmů, představují in-game reklamy pro EA způsob, jak udržet svůj finanční výkon bez nutnosti propouštění.