Assassin’s Creed Shadows: Nová dimenze parkouru

Parkour je již dlouho jedním z nejvýraznějších prvků série Assassin’s Creed. Kapucované postavy skákající mezi střechami a vrhající se do strategicky rozmístěných kup hnoje jsou jedním z nejstálejších vizuálních motivů této série. Avšak jak se hry vyvíjely z historických akčních dobrodružství na kvazi-RPG, pohyb po zemi byl stále více odsunut ve prospěch sofistikovanějších systémů plížení a boje, stejně jako dalších cestovních mechanik, jako je jízda na koni a plavba lodí. Assassin’s Creed Shadows si však klade za cíl toto změnit, přičemž Ubisoft přidává do svého charakteristického systému free-running několik významných novinek, které mě postupně přiměly zaujmout pozornost, jak jsem četl o každé z nich.

Ubisoft tentokrát opravdu zaměřil pozornost na detaily—natolik, že Shadows ještě není zcela dokončené a jeho vydání bylo odloženo z února na 20. března.

Tyto přídavky byly podrobně popsány v blogovém příspěvku na webu Ubisoftu, který poskytuje kompletní přehled o novém parkouru ve hře. Začátkem je, že základy zůstávají stejné (tj. držení tlačítka parkour a stiskání nahoru a dolů pro lezení a sestup), ale parkour bude mírně odlišný v závislosti na tom, kterou postavu hrajete. Shinobi Naoe ve hře Shadows bude schopen „skočit dále a dosáhnout vyšší“ než samuraj Yasuke, který je lépe připraven pro boj než lezení. Oba charaktery musí být opatrní, kde a kdy parkour používají, jelikož lezení a skákání po střechách je považováno za „vysoce nápadné“ strážemi, což zvyšuje pravděpodobnost, že budou spatřeni. Nejvýznamnější změnou je začlenění tlačítka pro vyhýbání do parkouru, což odemyká řadu nových pohybů. Vyhýbání se na okraji střechy způsobí, že Naoe provede kotrmelec z okraje a tichým přistáním na nohy. Naoe má také unikátní schopnost ‚sprint dodge‘, která jí umožní překonávat překážky během sprintu a udržet si tak hybnost. To nenahrazuje schopnost automaticky překonávat překážky, ale sprint dodging poskytuje lepší ochranu proti poškození ve srovnání se standardním horizontálním parkourem. Naoe může použít svůj hákový hák pro řadu dalších parkourových pohybů, včetně možnosti zaháknout na jakoukoli střešní římsu a vyšplhat po laně, houpat se přes mezery nebo běžet po zdech. Podle Ubisoftu bude hákový hák obzvláště užitečný na venkovských „parkourových cestách“ a při infiltraci hradů, kde může zvýšená bezpečnost tradiční parkour komplikovat.

Naopak Yasuke má užší rozsah schopností v parkouru. Získává vlastní schopnost spadnout z římsy, a jeho přistání je těžší než u Naoe. Nemůže používat hákový hák ani sprint dodge, ale může prorazit některé objekty, které by normálně zablokovaly Naoe, což vypadá samo o sobě skvěle. Stojí také za zmínku, že poprvé v sérii mohou Naoe a Yasuke zaujmout polohu v leže, což ještě více snižuje jejich viditelnost pro nepřátele. Naoe může v leže válčet a doslova vraždit lidi, zatímco leží.