Bývalý šéf PlayStation: Čas na hry s menším rozpočtem
Podle výkonného ředitele PlayStation, Shawna Laydena, by mohlo dojít ke změně strategie, co se týče vývoje exkluzivních her pro tuto herní konzoli. Layden tvrdí, že i když jsou AAA tituly pro PlayStation obrovským byznysem, možná by bylo dobré zaměřit se více na hry středního rozsahu, tzv. AA hry.
Proč by měla PlayStation zamířit spíše k vývoji AA her? Layden tvrdí, že i když AAA tituly mají obrovský úspěch a přináší spoustu peněz, vytvářejí také velký tlak na vývojářské týmy. Zatímco AAA hry vyžadují obrovské rozpočty a týmy lidí, AA hry mohou být vytvořeny efektivněji a rychleji s menším rozpočtem. To by mohlo znamenat rychlejší vydání her a menší finanční rizika pro Sony.
Layden také upozorňuje na fakt, že zájem hráčů o AA hry roste. I tyto menší projekty mohou totiž nabídnout zajímavé herní zážitky a inovace. Navíc, díky nižším nákladům na vývoj mohou být AA hry dostupné i pro menší herní studia.
Zatím není jisté, zda se Sony skutečně rozhodne více investovat do AA her než do AAA titulů. Koneckonců, exkluzivní hry pro PlayStation jsou stále jedním z hlavních prodejních argumentů konzole. Nicméně Laydenovo vyjádření naznačuje, že by se mohlo blýskat na lepší časy pro menší herní tituly.
**FAQ:**
1. Co jsou to AA hry?
AA hry jsou tzv. středními projekty, které mají menší rozpočet než AAA tituly, ale přesto mohou nabídnout zajímavé herní zážitky.
2. Proč by měla PlayStation investovat do AA her?
AA hry mohou být vytvořeny efektivněji a rychleji s menším rozpočtem, což může vést k rychlejšímu vydání her a menším finančním rizikům pro Sony.
3. Jaký je zájem hráčů o AA hry?
Zájem hráčů o AA hry roste, jelikož i menší projekty mohou nabídnout zajímavé inovace a herní zážitky.