Cities: Skylines 2: Výzvy a Řešení Po Spuštění
Když byla v roce 2023 uvedena na trh hra Cities: Skylines 2, nebylo to bez problémů. Základ hry byl sice kvalitní, ale problémy s výkonem a chybějící funkce, zejména editor, způsobily rychlou negativní reakci na platformě Steam, kde hra obdržela „smíšené“ hodnocení uživatelů. Mariina Hallikainen, generální ředitelka společnosti Colossal Order, popisuje tuto situaci jako „narůstající tendenci toxicity v naší komunitě“.
Toxicita, která následovala po uvedení Cities: Skylines 2, byla podle Hallikainenové na úrovni, kterou společnost dosud nezažila. Byla namířena nejen proti vývojářům, ale i hráčům. Hallikainen varuje, že to může mít dlouhodobě negativní dopad na hru, neboť odradí lidi od interakce s ostatními členy komunity: „Dlouhodobě to může poškodit nejen náladu a štěstí členů komunity, ale také odradit od kreativity a moddingu, což by nás velmi mrzelo.“
Vývojáři Colossal Order, pod záštitou vydavatele Paradox Interactive, tradičně dbají na přímou komunikaci s komunitou. Nicméně, jak Hallikainen zdůrazňuje, nejdůležitější je chránit tým a zajistit bezpečné pracovní prostředí. Inspirací může být přístup studia Bungie, vývojářů Destiny 2, které v roce 2022 omezilo interakci s hráči kvůli neustálému obtěžování a dokonce hrozbám směřovaným k zaměstnancům.
Odpovědi na Hallikainenovo prohlášení na fóru Paradox jsou většinou pozitivní, avšak diskuse na Steamu jsou kontroverznější. Mnoho hráčů poukazuje na stav hry jako na hlavní zdroj problémů a obviňuje Hallikainenovou z pokusu svalit vinu na hráče za neúspěšné spuštění hry. Hallikainenová však ve svém následném sdělení zdůrazňuje, že „toxicita a kritika jsou dvě rozdílné věci“.
Toxicita zahrnuje vyhrožování, útočení na lidi a zjevnou zlobu, což nemá nic společného s konstruktivní kritikou a sdílením problémů ve hře, které hráči chtějí, aby vývojáři opravili nebo vylepšili. Cílem je vytvořit komunitu, kde je možné diskutovat o hře, jejích silných a slabých stránkách, bez zneužívání a nadávek.
Co se týče samotné Cities: Skylines 2, Hallikainenová oznámila, že editor by měl být připraven pro uzavřené beta testování „během několika týdnů“, přičemž se stále pracuje na řešení problémů s importem assetů. Před spuštěním editoru bude vydán patch opravující simulační a vizuální chyby na základě interních zjištění i problémů nahlášených hráči.