Civilization 7: Jak Firaxis mění pravidla hry po 34 letech

Civilization 7 se stává jednou z nejočekávanějších her roku 2025, a to z dobrého důvodu. Firaxis přichází s revolučními změnami, které mají zlepšit zážitek hráčů a vyřešit dlouhodobý problém nedokončených kampaní. Podle kreativního ředitele Eda Beache, hráči často nezačali znovu kvůli špatnému systému, ale jednoduše proto, že nedokázali udržet svou pozornost až do konce.

„Z dat jsme zjistili, že mnoho hráčů nedokončuje celé kampaně Civilization. Proto jsme se rozhodli udělat změny, ať už snížením mikromanagementu, nebo přepracováním struktury hry,“ vysvětlil Beach. Jednou z hlavních novinek je rozdělení herní kampaně na tři věkové kapitoly, které hráči mohou dokončit rychleji a přehledněji. Na konci každé éry dostane hráč možnost změnit civilizaci, což mu umožní začít další kapitolu jako nový vůdce na vrcholu slávy.

Tento přístup podle Beache více odpovídá skutečným historickým změnám. „Historie impéria není lineární cesta od roku 4000 př. n. l. až po současnost. Chceme hráčům přiblížit skutečný historický vývoj,“ dodal.

Tato změna přináší nový pohled na strategii a cíl hry. Hráči si budou moci lépe užít proměny technologií a estetiky, aniž by se cítili zahlceni jednotvárnou hrou. Zároveň to připomíná tituly jako Crusader Kings, kde je pohled hráče dynamický a často přeskakuje mezi různými postavami nebo dynastiemi.

Civilization 7 se tak stává hrou, která se snaží redefinovat své místo na trhu strategií. Jak ukázaly úspěchy Firaxis s předchozími inovacemi, od XCOM po Marvel’s Midnight Suns, studio umí riskovat a přinášet nečekané novinky. Otázkou zůstává, zda nová struktura kampaně bude tím klíčem, který konečně přesvědčí hráče dokončit jejich cestu historií až do konce.