Community Shader pro Skyrim je tady ve verzi 1.0

Community Shaders je modulární grafický nástroj pro Skyrim Special Edition, který umožňuje hráčům vylepšit vizuální stránku hry bez nutnosti používat ENB. Nedávno dosáhl verze 1.0, což přineslo významné aktualizace a rozšíření jeho funkcí.

Mezi klíčové vlastnosti patří Water Effects, které přidávají hloubku vodním plochám a lomu světla pod hladinou, Grass Lighting, jež zlepšuje osvětlení vegetace, Subsurface Scattering pro realističtější zobrazení kůže postav a Screen-Space Shadows, které přidávají stíny na obličeje a vzdálené objekty.

Pro instalaci Community Shaders je nutné nejprve stáhnout Address Library for SKSE Plugins a SSE Engine Fixes. Poté lze přidat samotný Community Shaders mod a jeho jednotlivé funkce podle preferencí hráče. Je důležité poznamenat, že některé starší funkce, jako Dynamic Cubemaps a Sky Reflections Fix, byly ve verzi 1.0 integrovány do hlavního modu, takže je třeba odstranit jejich samostatné verze, pokud jsou již nainstalovány.

Verze 1.0 také přináší podporu pro DLAA a Native FSR 3.1 AA, stejně jako generování snímků. Navíc byla implementována podpora pro PBR (physically based rendering), což umožňuje vytváření retextur, jako jsou ty pro Whiterun a Riften, a pravděpodobně se dočkáme dalších vylepšení v budoucnu.

Díky těmto vylepšením se Community Shaders stává nezbytným nástrojem pro hráče, kteří chtějí vylepšit grafiku Skyrimu bez výrazného dopadu na výkon nebo složitého nastavování.