Digitální revoluce v herním průmyslu pokračuje

Je již zcela zřejmé, že digitální prodeje her mají nad krabicovými verzemi jasnou převahu. Podle nejnovějších údajů od společnosti Newzoo trh s videohrami v roce 2024 dosáhl obrovských 184 miliard dolarů, přičemž nejvíce peněz, celých 50% tržeb, směřuje na mobilní platformy.

Trh s PC hrami, který zaznamenal tržby ve výši 41,5 miliardy dolarů, nyní představuje pouhých 23% celosvětového trhu s hrami. Zajímavým jevem je stále klesající zájem o krabicové verze her; na PC platformě si krabicovou hru zakoupí jen 1% hráčů, zatímco 99% preferuje digitální nákupy. U konzol je situace mírně odlišná, zde si krabicové hry pořídí 16% uživatelů.

Největší vydavatelé mobilních her zahrnují giganty jako Tencent, který v roce 2024 zaznamenal tržby ve výši 8,2 miliardy dolarů. Následují ho Scopely a Activision Blizzard s tržbami 3 miliardy a 2,5 miliardy dolarů. Co se týče jednotlivých her, titul Monopoly GO dosáhl neuvěřitelných 2,47 miliardy dolarů a stal se tak nejvýdělečnější mobilní hrou roku.