DOOM: The Dark Ages přinese hratelnost inspirovanou klasikou z 90. let

Studio id Software se rozhodlo vyslyšet kritiku, která doprovázela vydání Doom Eternal, a přinést do nadcházejícího titulu DOOM: The Dark Ages hratelnost inspirovanou původními hrami z 90. let. Tvůrčí ředitel Hugo Martin a výkonný producent Marty Stratton v rámci tiskové konference vysvětlili, že nový díl se zaměří na přístupnější ovládání a intuitivnější herní zážitek.
„Někteří hráči si stěžovali, že Doom Eternal byl příliš složitý,“ uvedl Martin. „Podle mě šlo hlavně o komplikované ovládání, které mohlo vést k zbytečným obtížím. Hráč by měl bojovat s démony, ne se svými ovladači.“ Cílem vývojářů je snížit bariéru pro nové hráče, aniž by se snížila celková obtížnost hry.
Inspiraci našli v jednoduchosti původních Doom her. „Strávil jsem více času hraním klasického Doomu během vývoje tohoto projektu než kdykoli předtím,“ přiznal Martin. Nové ergonomické schéma ovládání by mělo hráčům umožnit soustředit se na akci, nikoli na hledání správných tlačítek.
