Dragon Age: The Veilguard přináší změnu v trendu DLC
Série Dragon Age je známá tím, že její DLC často obsahují klíčové části příběhu, které ovlivňují celkovou zkušenost ze hry. Například rozšíření Awakening pro Dragon Age: Origins představilo postavu Andersa, který se vrátil jako centrální postava ve druhém díle hry. Stejně tak DLC Legacy pro Dragon Age 2 uvedlo postavu Corypheuse, který se objevil jako hlavní záporák v Dragon Age: Inquisition.
Avšak u nejnovějšího přírůstku do série, Dragon Age: The Veilguard, vypadá situace jinak. V rozhovoru pro Rolling Stone tvůrčí ředitel John Epler uvedl, že „v současné době nejsou plány na stahovatelná rozšíření“ a že veškerá pozornost studia se nyní soustředí na další díl série Mass Effect.
Tento přístup není u BioWare nový. Podobně bylo zamítnuto DLC i pro jejich poslední RPG, Mass Effect Andromeda, které bylo nastaveno pro rozšíření příběhu, které nakonec nebylo nikdy realizováno. Epler přiznává, že Andromeda byla lepší hra, než naznačoval její přijetí, přestože technické problémy a nedostatky při spuštění si zasloužily kritiku.
Na rozdíl od otevřených zón v Dragon Age: Inquisition, The Veilguard má mnohem pevněji dané vyprávění. Epler zdůrazňuje, že design byl ovlivněn smíšenými reakcemi na předchozí hry studia, jako jsou Anthem a Andromeda, a že reakce na Andromedu měly značný vliv na rozhodnutí zaměřit se spíše na úzké vyprávění než na rozsáhlé prozkoumávání planet.