Emberward: Inovativní tower defense hra s tetromino bloky
Minulý týden byla spuštěna roztomilá tower defense hra, která vám umožňuje použít tetromino bloky k vytvoření vlastní obranné bludiště. Emberward, debutový titul od indie studia Refic Games, je kreativní hra, která vás nutí přemýšlet o ideálním uspořádání bludiště, než použijete výběr věží, které jste si sami zvolili, aby ochránily táborák uprostřed. K dispozici je nyní demo, které vám umožní projít první oblastí s mírně omezeným souborem schopností.
Je to opravdu zajímavé nastavení. Každé kolo začínáte s určitým souborem věží a balíčkem bloků, ale postupně získáváte nové věže a bloky pro svůj balíček výhrou několika vln útočníků na úrovni. Také získáváte zkušenosti, které vám umožní rozvíjet talentový strom vaší postavy, a cestou nacházíte relikvie, které drobně upravují vaše schopnosti. Je to poměrně standardní nastavení, ale způsob, jakým budujete svou strategii, vám poskytuje uspokojivou míru přizpůsobení bez toho, abyste se museli příliš zabývat meta strategií.
Je to opravdu zajímavý koncept. Kombinace přizpůsobení vlastní sady věží s volbou umístění bloků znamená, že máte ideální strategii připravenou předem—jako jsou četné zatáčky nebo dlouhé přímé úseky—které musíte pak přizpůsobit taktické situaci, když skutečně vidíte uspořádání úrovně, na které bojujete. Věci se stávají složitějšími, když nacházíte větší věže, které vyžadují více prostoru k umístění, a když vylepšujete své blokové stěny runami, které zvyšují jejich efektivitu. Byl jsem dokonce překvapen, když jsem našel „drone“ věže, které vysílají útočníky proti nepřátelům, místo aby na ně čekaly. Po několika kolech dema jsem si tuto hru přidal na seznam her, které budu sledovat v budoucnu, protože prostor pro zajímavé herní návrhy je tak široký—jsem zvědavý, jaké nové postavy a věže přinese.