Epic Games představuje inovace v Unreal Engine 5: Technologie MegaLights zasvěcuje novou éru ve vývoji her
V Seattlu odstartoval další ročník Unreal Festu, kde Epic Games představila vzrušující novinky pro svůj Unreal Engine 5. V rámci tohoto eventu byl oznámen významný update – verze 5.5, která je momentálně dostupná v preview verzi. Mezi představenými vylepšeními vyniká technologie MegaLights, která překračuje dosavadní limity v oblasti přímého osvětlení a stínování.
MegaLights je prezentována jako revoluční technologický průlom, navazující na předchozí úspěchy – Nanite pro detaily geometrie a Lumen pro globální osvětlení. Novinka umožňuje implementaci rozsáhlého množství světel, která efektivně vrhají stíny, a to jak v statické, tak v dynamické formě. Příkladem může být tech demo, které ukázalo dynamické osvětlení na tisících létajících robotech a bylo prezentováno v reálném čase na PlayStation 5.
Je důležité podotknout, že MegaLights je stále ve fázi experimentálního vývoje a na hry využívající tuto technologii si pravděpodobně budeme muset počkat ještě několik let. Přesto již nyní slibuje, že vývojáři budou schopni díky této technologii dosáhnout nových úrovní realismu a detailů ve světelných efektech ve hrách.