Frostpunk 2: Nové informace o hratelnosti a důraz na politiku
Více než dva roky po oznámení mrazivé strategie Frostpunk 2 od polského studia 11 bit jsme se nyní konečně dočkali podrobností o samotné hratelnosti, včetně prvních screenshotů. Vybraná zahraniční média, jako jsou např. IGN, Wccftech, měla možnost zúčastnit se hands-off prezentace, kde vývojáři ukazovali sandbox režim s názvem Utopia Builder. Součástí samozřejmě opět budou i příběhové scénáře, ale o těch zatím tvůrci nechtěli mluvit.
Titul se odehrává 30 let po událostech první hry. Největší mrazy už přešly, a přestože stále budou znamenat určitou hrozbu, pozornost je nyní stočená jinam, na samotné město a jeho obyvatele. Hlavní slogan už ostatně nezní „Město musí přežít“, ale „Město nesmí padnout“. Lidstvo se postupně zotavilo a začalo budovat novou společnost. Je na vás, jakým směrem se bude ubírat.
Podle prvních dojmů i vyjádření samotných vývojářů se zdá, že politika je ústředním tématem celé hry. Budete se účastnit zasedání městské rady a následně hlasování o jednotlivých problémech. Uvnitř města se nachází dvě hlavní skupiny a váš vztah s nimi bude velmi důležitý: Inženýři, kteří upřednostňují technická řešení, a Sklízeči, kteří přežívali mimo města a jsou ohledně technologií skeptičtí. Postupně se z obou skupin vyvinou i jakési extrémní odnože, například u Inženýrů to jsou Technokrati. Moralita vašich rozhodnutí bude opět velkým faktorem, stejně jako u předchozích her od 11 bit.