Grafické paměti GDDR7: Budoucnost herní grafiky se blíží
Generální ředitel společnosti Micron uvedl, že nová generace grafických pamětí, konkrétně GDDR7, se objeví v první polovině příštího roku. Očekává se, že tyto nové paměti budou mít větší šířku pásma a zároveň vyšší efektivitu, což je ideální pro načítání detailních herních aktiv, například jídla ve hře Final Fantasy.
„Produkt nové generace G7 plánujeme uvést na našem špičkovém uzlu 1ß v první polovině kalendářního roku 2024,“ uvádí generální ředitel Micronu ve finančním prohlášení, kterého si všiml server Tom’s Hardware.
První vlna pamětí GDDR7 bude závodem o uvedení na trh. Micron není ve vývoji sám – pravděpodobně se o ohlášení „prvních čipů v odvětví“ bude pokoušet i Samsung, a možná i SK Hynix. Samsung už koncem loňského roku naznačil, co můžeme od paměťových čipů GDDR7 očekávat.
S cílem dosáhnout šířky pásma 36 Gb/s by GDDR7 byla nakonec výrazně rychlejší než GDDR6 nebo GDDR6X, první z nich kolem 18 Gb/s a druhá 21 Gb/s. Existuje rychlejší GDDR6, která je schopna dosáhnout rychlosti až 24 Gb/s, ale zatím se nesetkáváme s jejím využitím v herní grafice.
Jednou z klíčových součástí balíčku GDDR7 je signalizace PAM3. Tato forma pulzně-amplitudové modulace je vylepšená metoda přenosu bitů vysokou rychlostí, zaměřená na vyšší šířku pásma při nižší spotřebě energie. Je zajímavé, že GDDR6X ve skutečnosti používá signalizaci PAM4, ale kvůli složitosti a možnosti vzniku šumového signálu bylo rozhodnuto, že PAM3 bude pro GDDR7 a vlastně i USB4 nejlepší volbou.