GTA 6: Rockstar a filozofie hledání dokonalosti
Vzhledem k tomu, že se proslýchá, že bychom se GTA 6 mohli dočkat již příští rok, byl generální ředitel společnosti Take-Two, Strauss Zelnick, venku a hovořil o filozofii herního designu společnosti Rockstar a o přístupu, který studio zaujímá ke své další kriminální hře v otevřeném světě. Ukázalo se, že cílem je pouze „usilovat o dokonalost“ a vytvořit „něco, co jste ještě neviděli“. Tak to je snadné.
Zelnick hovořil o hrách Rockstaru v jednom z dílů podcastu Good Time Show, kde se – kromě povídání o svém fitness režimu a kariéře – zmínil o obtížích, kterým vývojáři jako Rockstar a Firaxis čelí, když se snaží vytvořit nové díly populárních sérií jako GTA a Civilization.
„To je výzva, které lidé z Rockstaru čelí pokaždé, když se objeví nová iterace Grand Theft Auto,“ řekl Zelnick, „na jedné straně to musí být něco, co jste ještě nikdy neviděli, a na druhé straně to musí odrážet pocit, který z Grand Theft Auto máme. To je pro tým velká výzva.“
Pro Rockstar je odpověď na tuto výzvu přinejmenším teoreticky jednoduchá. Zelnick shrnul filozofii studia takto: „Prostě se snažte o dokonalost. Neusilujte o nic menšího než o dokonalost a dosáhneme jí.“
Předpokládám, že právě toto odhodlání zlepšovat se, podobné odhodlání Bruce Leeho, je důvodem, proč od vydání poslední hry GTA uplynulo již deset let a jistě to bude více než deset let, kdykoli GTA 6 konečně vyjde. Přesto si nemohu pomoci, ale úniky GTA 6 z loňského roku mi nepřipadaly zrovna jako „něco, co jste ještě neviděli“. Vlastně bych šel tak daleko, že bych řekl, že vypadaly velmi podobně jako hra Grand Theft Auto.
Prozatím neexistuje oficiální datum vydání pro GTA 6. Zatímco se některé spekulace zaměřují na příští rok, skutečný termín zůstává nejistý.
Rockstar se snaží o dokonalost a chce vytvořit hru, kterou hráči ještě nikdy neviděli. Studio se také snaží zachovat pocit, který z Grand Theft Auto známe.
Rockstar se soustředí na neustálé zlepšování a hledání dokonalosti. Tento přístup a touha po inovaci mohou vést k delším časovým prodlevám mezi jednotlivými díly.
Take-Two bere své hity, včetně her od Rockstaru, velmi vážně a považuje je za součást své identity. Společnost je kritická vůči rozhodnutím tvůrců, která nesouhlasí s jejich vlastním přesvědčením.