Half-Life 3: Revoluce v herních mechanismech a kompatibilita se Steam Deck
Half-Life 3 pokračuje v legendě s inovativními herními mechanismy a slibuje revoluci v žánru immersive sim. Nedávno zveřejněný dokument od Valve odhaluje zajímavosti o vývoji Half-Life 2 a jeho epizod, včetně prvních gameplay videí z nikdy nevydané Episode 3. Fanoušci mohli spatřit unikátní zbraň schopnou tvořit ledové konstrukce a zamrazovat nepřátele.
Tyler McVicker z Valve News Network přinesl exkluzivní informace, že Half-Life 3 je ve vývoji a zaměřuje se na herní mechaniky, které mají být základem pro příběh a hratelnost. Největší inovace přináší destrukční engine „Arty“, umožňující kompletní destrukci budov a prostředí díky voxelové technologii. Navíc, Valve testuje nové efekty tekutin a jejich vzájemných reakcí, které přispějí k realističtějšímu zážitku.
Přestože Half-Life 3 nebude open-world hrou, nabídne rozsáhlé mapy s bohatými interaktivními prvky, věrně následující ducha svých předchůdců. Hra bude kompatibilní s Steam Deck a připravovaným Steam Deck 2, což naznačují již nyní nacházející se soubory v Source 2 engine.