Herní svět na prahu revoluce: Final Fantasy 16 míří na PC
V posledních týdnech se herní komunita dočkala vzrušujících zpráv, které přímo souvisí s očekávaným přírůstkem do legendární série Final Fantasy. Režisér Naoki Yoshida, známější pod přezdívkou Yoshi-P, prozradil, že PC port Final Fantasy 16 je ve své „finální fázi“ optimalizace. Tato informace přišla jako blesk z čistého nebe, zejména nyní, kdy bylo ohlášeno, že demo této RPG hry brzy zamíří na PC.
V rozhovoru pro Destructoid Yoshida uvedl, že aktuální úsilí společnosti Square Enix se soustředí na určení minimálních hardwarových požadavků hry Final Fantasy 16 pro PC. Cílem je zajistit, aby hra poskytovala „bezproblémový“ zážitek podobně jako na konzoli PS5. „Chceme, aby hra běžela bez přerušení,“ zdůraznil Yoshida. To bude vyžadovat výkonný PC, a proto vývojáři testují hru a její optimalizaci na různých systémech, aby stanovili ty nejlepší minimální specifikace pro plynulý běh hry.
Plánovaná demo verze hry je navržena tak, aby hráči mohli před zakoupením hry otestovat, jak si s ní jejich systémy poradí. Yoshida také zmínil, že FF16 nabídne nastavení přizpůsobení, která „hráči od PC hry očekávají“, což by mělo umožnit určitou míru škálovatelnosti portu. Přesto se očekává, že hra bude pro systémy poměrně náročná.
V posledních dvanácti měsících bylo spuštění velkých her a jejich portů na PC obtížné. Hry jako Star Wars Jedi: Survivor a The Last of Us: Part 1 měly na PC krušný start, zatímco novější tituly, jako je Horizon: Forbidden West, byly stabilnější. Phil Iwaniuk ve svém článku uvedl, že problém spočívá spíše v moderních vývojových postupech her než v hardwarových rozdílech.
I když Yoshida neoznámil pevné datum vydání PC verze, způsob, jakým studio o vydání hovoří, naznačuje, že bychom oznámení měli očekávat v nadcházejících týdnech.