Hry, DRM a kontroverze: Starbreeze překvapí svým rozhodnutím o Denuvu
Denuvo. Slovo, které mnohým hráčům přináší různé pocity. Pro některé je to ochrana proti pirátství, pro jiné překážka v plné hře. Dnes se však stává stále oblíbenějším trendem, když se vývojáři rozhodnou odstranit tento typ DRM krátce po vydání svých her. Ale co když se vývojáři rozhodnou jít ještě dále?
Společnost Starbreeze nás tento týden překvapila s oznámením, že odstraní Denuvo z jejich nadcházející hry Payday 3 ještě před jejím vydáním. „Ahoj hejtři, chceme vás informovat, že Denuvo už v Payday 3 není,“ prohlásili v příspěvku na Steamu. Zdá se, že komunita je za tuto novinku vděčná, jak dokazují pozitivní reakce na Steamu a Twitteru.
Mnoho fanoušků kritizovalo přítomnost Denuva, protože má pověst nástroje, který omezuje výkon hry a zvyšuje velikost spustitelných souborů. Navíc Payday 3 již vyžaduje online ověření pomocí účtu Starbreeze, což Denuvo činí zdánlivě zbytečným.
Kontroverze kolem Denuva nejsou nic nového. Mnoho hráčů si stěžuje na to, že DRM komplikuje modifikaci her a že hry se stávají nehratelnými, když vypadnou ověřovací servery.