Hry s menším rozpočtem jdou do popředí, říká bývalý šéf PlayStation.

Hry s menším rozpočtem jdou do popředí, říká bývalý šéf PlayStation.

PlayStation a jeho exkluzivní hry jsou bezesporu jednou z hlavních předností tohoto herního giganta. Tituly jako God of War, The Last of Us nebo Spider-Man zaujaly hráče po celém světě a přinesly Sony obrovské zisky. Nicméně nedávno se začalo spekulovat o možném posunu od AAA titulů k AA hrám.

Shawn Layden, bývalý prezident společnosti Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios, ve svém nedávném rozhovoru naznačil, že velké AAA tituly mohou být pro PlayStation v budoucnu jistým rizikem. Podle něj by mohly exkluzivní hry pro modrý tým představovat největší slabinu.

Proč by se Sony mohlo uchýlit k vývoji menších AA her? Layden tvrdí, že s rostoucí cenou vývoje AAA titulů a narůstajícím tlakem na dosažení co nejvyšší kvality se může stát, že by se tento model v budoucnu mohl ukázat jako neudržitelný. AA hry by tak mohly být cenově efektivnější alternativou s menším finančním rizikem.

Otázkou ale zůstává, zda by přechod k vývoji menších her mohl způsobit pokles zájmu hráčů o PlayStation. Zatímco AAA tituly mají obrovský marketingový potenciál a přitahují širokou hráčskou základnu, AA hry by se mohly stát jen „průměrnými“ tituly, které by nemusely být dostatečně atraktivní pro hráče.

Zatím se jedná pouze o spekulace a Sony zatím nezveřejnilo žádné oficiální plány ohledně směřování vývoje exkluzivních her. Je možné, že se firma bude nadále držet modelu AAA titulů, které jí přinesly velký úspěch, nebo se rozhodne pro změnu strategie a začne s vývojem menších AA her.

FAQ:
1. Jaké jsou hlavní rozdíly mezi AAA a AA hrami?
2. Jaký vliv by mohl mít přechod k vývoji menších her na hráčskou komunitu?
3. Jaké jsou hlavní výhody a nevýhody vývoje AA her oproti AAA titulům?

Zdroj: https://cz.ign.com/playstation/17147/news/podle-byvaleho-sefa-playstation-prisel-cas-vytvaret-hry-s-mensim-rozpoctem-namisto-exkluzivit-za-sto?utm_source=cz.ign.com