IGN přináší nové detaily o Dragon Age: The Veilguard: Desetileté čekání se vyplatilo
IGN mělo možnost zahrát si několik hodin z připravované hry Dragon Age: The Veilguard a přineslo více než 13 minutové gameplay video. Z jejich preview jsme se dozvěděli mnoho nových informací, které potěší především fanoušky série Dragon Age.
Zdá se, že vývojáři z BioWare se poučili z minulosti a přinášejí nejen změny oproti Dragon Age: Inquisition, ale také se inspirovali u Mass Effect. Hra působí jako mix Dragon Age 2 a Inquisition—má zjednodušený přístup druhého dílu a geografickou i sociopolitickou rozmanitost třetího.
Na začátku hry nás čeká efektivní a stručné shrnutí příběhu od Varrica. Bojový systém nabízí mnoho možností pro tvorbu vysoce přizpůsobených buildů vaší postavy Rooka, schopností společníků a kombinací podporujících týmovou souhru. Nezdolnost Rooka připomíná Hawka z druhého dílu, spíše než tradičního „vyvoleného“ jako byl Inkvizitor.
Společníci během boje občas nabídnou užitečné rady. Vaše chování a rozhodnutí v dialozích jsou pečlivě zaznamenávány; například pokud budete nepřátelští vůči Solasovi, hra si to zapamatuje a může to mít později důsledky. The Veilguard tak nabízí množství rozhodnutí s trvalými následky, více než je obvyklé u her od BioWare.
Po počátečním lineárním prologu se hra postupně otevírá a poskytuje větší svobodu. Můžete plnit úkoly podle vlastního uvážení a odemykat nové regiony. Hra nabízí rozmanité oblasti: Arlathanský les je krásný a barevný, zatímco Hossbergské močály jsou plné hororové atmosféry a pohlcené Nákazou. Ti, kterým chybí krev a temná fantasy z Origins, si přijdou na své.
Treviso je rušné a živé město, kde je tolik k prozkoumání, že se budete často odklánět od hlavní linie. Dialogy mezi členy družiny se pozastaví a pokračují později, pokud dojde k boji nebo jinému přerušení, takže nepřijdete o důležité konverzace.
Možnosti přizpůsobení obtížnosti vám umožní vypnout funkce jako navigace a hledat stopy přímo v herním prostředí. BioWare se poučilo z kritiky Hinterlands z Inquisition a nadbytečných fetch questů. Ve Veilguard není rozsah úkolů tak velký a mise se vracejí k hlavní příběhové linii, regionům, frakcím nebo společníkům.
Dva elfští bohové Elgar’nan a Ghilan’nain mají ve hře mnohem větší přítomnost než Corypheus v Inquisition. Maják, centrální základna, působí čím dál živěji, čím více hru hrajete. Postavy a společníci mají jedinečné črty, jako například asistent Emmricha, kostlivec Manfred, který rád tráví čas na balkóně a můžete si s ním zahrát kámen, nůžky, papír.
Solas a jeho historie hrají v příběhu velmi důležitou roli. V novém videu si můžete také všimnout pokročilé technologie vlasů, která přidává na vizuální atraktivitě hry.
Dragon Age: The Veilguard vypadá, že by mohl být tím hitem, který BioWare potřebuje. Fanoušci série mají důvod k naději, že desetileté čekání se skutečně vyplatilo.