Ken Levine reflektuje výzvy vývoje hry Judas po osmi letech příprav

Ken Levine, tvůrce série Bioshock, prošel dlouhou cestou, než jeho studio Ghost Story Games mohlo oznámit vydání hry Judas. Hra byla ve vývoji nejméně osm let, což bylo způsobeno uzavřením Irrational Games společností Take-Two v roce 2017 a následným založením nového studia. O hře se toho moc nevědělo až do roku 2022, kdy bylo oznámeno, že vyjde „brzy“. Nakonec se „brzy“ ukázalo jako březen 2025.

Levine reflektuje čas, který měl na dokončení hry, a v rozhovoru pro Gamesindustry.biz připustil, že tradiční vývojové cykly mohou být pro většinu vývojářů příliš stresující. Má to však své komplikace, neboť jeho situace je unikátní a je „neuvěřitelně šťastný, že může od společnosti dostat důvěru na to, aby riskoval a věnoval čas potřebný k úspěchu.“ Přesto si je vědom problémů, kterým čelí mnozí vývojáři v dnešní době plné nároků na grafickou věrnost a přísné termíny. Vytvoření dveří dnes oproti před deseti lety vyžaduje mnohem více času kvůli složitějším grafickým a fyzikálním procesům.

Levine kritizuje, že v prostředí AAA her, kde se točí obrovské peníze, je těžké inovovat, což může vést k ztrátě zájmu hráčů, kteří už toho viděli příliš mnoho. Pokud se nepodaří inovovat, hry mohou skončit fiaskem, což ukázaly případy jako Suicide Squad: Kill the Justice League od Warner Bros., který způsobil ztrátu přes 200 milionů dolarů, nebo Concord od Sony, který byl zrušen pouhé dva týdny po vydání.