Larian Studios aktualizuje titulky v Baldur’s Gate 3 a řeší kontroverzi ohledně nekreditovaných členů týmu překladatelů

Larian Studios aktualizuje titulky v Baldur's Gate 3 a řeší kontroverzi ohledně nekreditovaných členů týmu překladatelů

Larian Studios slíbili aktualizovat titulky v Baldur’s Gate 3 za účelem napravení faktu, že někteří členové jejich lokalizačního týmu, kteří na hře pracovali jako externisté, nebyli uvedeni jako spolupracovníci. Kontroverze vyšly na povrch jen několik dní po vydání Baldur’s Gate 3, které bylo přijato s nadšením pozitivními recenzemi.

Larian Studios, belgické videoherní studio známé svou prací na sérii Divinity, získalo obrovskou popularitu poté, co oznámili, že převezmou vývoj a vydání dalšího dílu slavné série hry Baldur’s Gate. Fanoušci byli nadšení a očekávali velkolepý návrat tohoto fantasy RPG. Hra byla vytvořena s pečlivostí a kvalitou, jaké jsou od Larian Studios očekávány.

Jenže po vydání se objevily nepříjemné zprávy. V diskusních fórech a sociálních sítích začali někteří členové lokalizačního týmu upozorňovat na to, že nebyli uvedeni v titulcích, přestože na hře tvrdě pracovali jako freelance překladatelé. Jejich příspěvky byly plné zklamání a hořkosti, protože poctivě pracovali na překladu a lokalizaci hry, ale jejich jména nebyla nikde zmíněna.

Po vzniku této kontroverze se Larian Studios okamžitě chopili řešení. Ve svém oficiálním prohlášení uvedli, že jsou si plně vědomi příspěvku freelancovského lokalizačního týmu a slíbili, že co nejdříve aktualizují titulky, aby byli všichni spravedlivě oceněni. Skládají svou omluvu za tento nedostatek uznání a zdůrazňují, jak důležitý je pro ně každý člen týmu.

Tohle není poprvé, kdy se ve videoherním průmyslu vyskytly problémy s nedostatečným uznáním externích přispěvatelů. Mnoho lidí, kteří pracují na hrách jako bezzávislí vývojáři, skladatelé hudby, grafici a překladatelé, často není spravedlivě odměněno nebo uvedeno. Tento případ se však stal výjimečně rychlým a veřejným, díky zájmu kolegů a fanoušků.

Díky tomuto incidentu se teď otevírá otázka, kolik dalších případů by mohlo být neviditelných přispěvatelů, kteří nedostávají řádné ocenění. Společnosti by měly věnovat větší pozornost uznávání práce těchto lidí a zajistit, aby byli spravedlivě odměněni a uvedeni v titulcích.

FAQ:

1. Kdo pracoval na lokalizaci hry Baldur’s Gate 3?

– Někteří členové lokalizačního týmu pracující jako externisté.

2. Proč nebyli

Zdroj: https://gamerant.com/baldurs-gate-3-credits-controversy-update/