Larian Studios rozšiřuje hranice Baldur’s Gate 3: Přichází oficiální podpora modifikací
Vývojářské studio Larian, známé svou otevřeností k fanouškovské tvorbě, právě oznámilo velký krok vpřed pro svou vlajkovou loď Baldur’s Gate 3. Po mnoha spekulacích a očekáváních ze strany komunity konečně přišlo potvrzení: oficiální podpora modifikací se stává realitou. Michael Douse, ředitel publishingu, sdílel na Twitteru zprávu, která mnohé potěší. Studio pracuje na robustním multiplatformním nástroji, který umožní fanouškům a modderům vytvářet obsah, který bude snadno kompatibilní napříč různými platformami. Tento nástroj by měl být uveden na trh v průběhu letošního roku.
Podpora modifikací je reakcí na dvě hlavní výzvy: problematickou kompatibilitu modifikací s průběžně vydávanými aktualizacemi hry a rostoucí popularitu fanouškovského obsahu. Larian Studios chce tímto krokem zjednodušit a zpřístupnit tvorbu modů, což by mělo vést k ještě bohatšímu a rozmanitějšímu hernímu světu Baldur’s Gate 3.
Zajímavou novinkou je zmínka o konzolích PlayStation 5 a Xbox Series X/S, která signalizuje, že podpora modifikací nebude omezena pouze na PC hráče. Tento krok značí významný posun v přístupu k moddingu her na konzolích, což je v herním průmyslu stále ještě poměrně neobvyklé.
Celkově se zdá, že Larian Studios chce posunout Baldur’s Gate 3 do nové éry, kde komunita nebude mít jen pasivní roli, ale stane se aktivním tvůrcem obsahu. Tento přístup může hře zajistit dlouhověkost a stálý přísun nových výzev a zážitků pro hráče.