Marcus Lehto: Od Halo k zániku Ridgeline Games
Marcus Lehto, spoluautor her Halo a do roku 2012 klíčová kreativní síla všech her Halo, které vyvinulo studio Bungie, se vydal na vlastní cestu založením studia V1 Interactive. Toto studio stálo za střílečkou Disintegration, než se Lehto v roce 2021 přidal k EA a založil Ridgeline Games. Tento vývojář se sídlem v Seattlu pracoval na nové hře Battlefield s větším důrazem na příběh.
Bohužel, Ridgeline se stalo jednou z nejnovějších obětí brutálního období propouštění v herním a technologickém průmyslu. Na konci února EA oznámilo uzavření studia a propuštění všech jeho zaměstnanců. Zhruba ve stejnou dobu Lehto oznámil, že opouští vydavatele, a není z toho nadšený.
„Je pro mě šokující vidět, jak EA propouští můj tým,“ řekl Lehto na X. „Tolik nesmírně talentovaných vývojářů, kteří byli neocenitelní pro franšízu Battlefield.“ Lehto chce jednu věc ujasnit: „Ano, opustil jsem EA z vlastní vůle. Bylo to pro mě velmi těžké rozhodnutí.“ Dále děkuje komunitě Battlefield a přeje zbylým týmům v EA vše nejlepší do budoucna, poté se obracejí proti vydavateli. „Od mého odchodu jsem se tu moc nevyjadřoval, protože nemám o EA nic pozitivního, co bych mohl říci,“ říká Lehto. „A jak mnoho lidí, včetně mého týmu, trpí kvůli celoplošným propouštěním v průmyslu.“ Lehto později na LinkedIn napsal, že je „nesmírně rozrušený a velmi smutný“ z propouštění a že lidé v Ridgeline jsou „velmi talentovaní lidé, jejichž životy jsou zbytečně obráceny vzhůru nohama.“
Práce na singlplayerové kampani v Ridgeline byla kooperací s DICE, o které Lehto dříve prohlásil, že „zapojí hráče novými způsoby.“ Byl to sice samostatný projekt, ale nyní je neznámo, co se s ním stane.
Lehto, veterán průmyslu, si nechává pro sebe, co opravdu si myslí: ale je jasné, co cítí, a zřejmě to pro něj byla tvrdá rána. Lehto svůj příspěvek zakončil oznámením, že si od průmyslu vezme pauzu, aby zvážil, zda se do něj vůbec chce vrátit. „Mezitím si od her dám pauzu a budu přemýšlet, co, pokud vůbec něco, chci dělat dál.“