Mobily a AAA Hry: Nedostačující Prodeje a Budoucnost Herního Průmyslu
V poslední době se čím dál více diskutuje o budoucnosti hraní na mobilních zařízeních. Tento trend zdánlivě podpořila i společnost Apple, když se pokusila adaptovat významné AAA hry jako Resident Evil Village, Death Stranding Director’s Cut a Assassin’s Creed Mirage na své platformy. Očekávání byla vysoká, avšak realita ukázala něco úplně jiného.
Přes veškeré úsilí se ukázalo, že výsledné prodeje těchto titulů byly značně nízké, dosahující jen několika tisíc kusů. Jediným výjimkou, který zaznamenal výraznější úspěch, byl Resident Evil Village s 370 tisíci prodanými kusy, což bylo možná díky lákavé ceně. Tento fenomén může být atribuován několika faktorům. Hlavním z nich je cena: mobilní uživatelé jsou zvyklí platit za hry pouze minimální částky. Dalším důvodem může být omezená dostupnost Apple zařízení, která jsou potřebná k spuštění těchto her.
Celkově lze říci, že zatímco AAA hry na PC a konzolích si udržují svou popularitu a úspěch, jejich přenos na mobilní platformy zatím nedosahuje podobných výsledků. Tento trend může naznačovat, že mobily zůstanou ve světě vysoce výkonných her spíše na okraji.