Nástroje na generování herní mapy s pomocí umělé inteligence: Opus engine
V poslední době se objevují nové herní enginy jako Unreal a Unity, které nabízejí vývojářům různé nástroje pro generování obsahu. Díky těmto nástrojům mohou designéři rychle a efektivně navrhovat herní mapy nebo rozlehlé otevřené světy. Avšak, oproti těmto enginům, je zde nově engine Opus.
Společnost Opus, která se zaměřuje na integraci umělé inteligence do metaverse, představila nástroje na generování herní mapy. Mapu nebo herní svět může uživatel navrhnout bez jediného kliknutí myši – stačí to enginu slovně popsat, popsat scénu.
Engine pak každou větu autora promění v reálném čase do reality. Designérovi stačí napsat, že na zelené louce jsou stromy, obloha je mírně zatažená, přes louku vede cestička a nad potůčkem je most. Engine to okamžitě zpracuje a vytvoří návrh scény.
Opus engine dokáže takto generovat přírodu, ale i městské prostředí. Přičemž čím konkrétnější popis scény autora, tím detailnější scéna bude. Engine dokáže umístit do scény i takové detaily, jako zábradlí na chodníku nebo klimatizaci pod oknem.
Opus navíc nabízí vývojářům nástroje pro generování hlasů, tedy dabingu postav. Díky těmto nástrojům bude možné vytvořit videohru prakticky za pár dní. Uvidíme, jak se tyto technologie integrují i do větších enginů. Každopádně, doporučuji se podívat na video s prezentací funkcí Opus AI.
Opus engine je nový herní engine, který se zaměřuje na integraci umělé inteligence do metaverse a nabízí nástroje na generování herní mapy.
Uživatel navrhne mapu nebo herní svět slovně popisem scény, který engine v reálném čase zpracuje a vytvoří návrh scény.