Nezkušenost a drahé vývoje: Proč Krafton neuspěl s The Callisto Protocol
V roce 2022 jihokorejské vydavatelství Krafton čelilo výzvám s vydáním The Callisto Protocol, hry, která se měla stát revolučním krokem v žánru AAA příběhových her. Changhan Kim, ředitel Kraftonu, ve svém rozhovoru pro Game Developer přiznává, že hlavním důvodem neúspěchu byla nezkušenost vydavatelství s tímto typem projektů.
Projekt, který měl být vizuálně oslnivý a kvalitativně na vrcholu, se potýkal s fundamentálními problémy v hratelnosti. „Ukázalo se, že bez ohledu na technickou dokonalost hry, pokud hratelnost nepřináší nové, originální prvky, které by zaujaly hráče, celý projekt strádá,“ vysvětluje Kim. Tato realizace byla pro tým nová zkušenost, a proto bylo obtížné odhadnout, zda je produkce na správné cestě.
Dalším kritickým bodem bylo financování. Vývoj AAA hry je v dnešní době enormně nákladný a Kim zdůrazňuje, že experimenty a testování hry by měly předcházet plné produkci, aby se předešlo nadměrným výdajům bez jistoty úspěchu. Vývojový tým, nyní pod taktovkou studia Striking Distance, se od té doby orientuje na nový projekt Birdseye, který by mohl reflektovat ponaučení z předešlých chyb.
Tento případ ukazuje, jak klíčová je zkušenost a inovace v hratelnosti pro úspěch ve vysoce konkurenčním prostředí videoher.