Nová éra grafického vylepšení: NVIDIA DLSS 4

Příchod nové technologie DLSS 4 od společnosti NVIDIA se nezadržitelně blíží, a již nyní nás lákají první zprávy o jejích výkonostních vylepšeních. Vývojáři a technologičtí nadšenci, jako je Richard Leadbetter z Digital Foundry, měli exkluzivní příležitost vyzkoušet tuto technologii v akci na nadcházející grafické kartě RTX 5080 prostřednictvím hry Cyberpunk 2077.

Hlavní novinkou DLSS 4 je Multi Frame Gen, ale pozornost si zaslouží i pokročilý upscaling a funkce Ray Reconstruction. Díky přechodu na Transformer model, známý z takových aplikací jako ChatGPT, se podařilo téměř eliminovat ghosting a výrazně zlepšit detaily odrazů a stabilitu obrazu.

Leadbetter zhodnotil i technologii Multi Frame Gen, která je exkluzivní pro řadu RTX 50 a umožňuje generovat až tři snímky na jeden klasicky renderovaný. I když přesné hodnoty FPS nebyly zveřejněny, je zřejmé, že DLSS 4 nabízí výrazné zvýšení výkonu, zvláště ve 4K rozlišení s aktivním RT Overdrive.

Interesantní je i snížená latence při vyšším počtu generovaných snímků, což činí z DLSS 4 nejen rychlejší, ale i příjemnější řešení pro hráče hledající hladký zážitek.

NVIDIA slibuje, že DLSS 4 bude podporováno ve více než 75 hrách a společně s kartami RTX 5080 a 5090 bude oficiálně dostupné 30. ledna.