Nová Éra Grafických Technologií: Alchemist a Upscaling Revoluce
Intel, známý především svými procesory, loni na podzim vstoupil do nového teritoria vydáním své první řady grafických karet Alchemist. Tento krok znamenal zásadní rozšíření portfolia společnosti a otevřel novou kapitolu v oblasti hardwaru.
Spolu s kartami Alchemist přišla na trh také upscalovací technologie XeSS. Její počátky byly trochu rozpačité, avšak díky několika aktualizacím se technologie výrazně zlepšila. XeSS, i ve své méně výkonné verzi běžící přes DP4a, dokázala v mnoha hrách překonat vizuální kvalitu konkurenčního FSR od AMD, jak ukázaly nedávné testy od Hardware Unboxed.
Přestože DLSS od Nvidia zůstává v čele technologií pro zvyšování kvality obrazu, je jeho využití omezeno pouze na majitele grafických karet Nvidia řady RTX 20 a vyšší. Toto omezení ukazuje, jak jsou dnešní technologie specifické a závislé na hardwaru.
Nvidia nezůstává pozadu a s uvedením svých karet RTX 40 představila DLSS 3 Frame Generation. Tato revoluční funkce umožňuje generování snímků a dokáže ve vhodných podmínkách zdvojnásobit frame rate, ačkoliv s vyšší latencí. Tento krok opět posunul hranice možného v oblasti grafických technologií.
AMD nezůstalo dlouho v pozadí a reagovalo uvedením FSR 3, který je kompatibilní s kartami všech tří hlavních výrobců. Přestože se technologie potýkala s určitými problémy, její nová implementace ve hře Avatar: Frontiers of Pandora naznačuje značný potenciál.