Nová verze Unreal Engine 5.2: větší realismus, pokročilé materiály a generace obsahu

Epic Games nedávno představil několik nových funkcí na konferenci State of Unreal. Kromě již zmíněného Metahuman Animatoru se jedná o další velký krok v oblasti herního vývoje – Unreal Engine 5.2. Tato nová verze nabízí řadu inovací, které umožňují tvůrcům dosáhnout mnohem většího realismu a efektivity při tvorbě her.

Unreal Engine 5.2 a Rivian R1T

Jedna z demonstrací, která ukazuje schopnosti Unreal Engine 5.2, zobrazuje elektrovůz Rivian R1T projíždějící se krajinou. Krajina je velmi detailní a vývojáři enginu zdůrazňují například pokročilou fyziku. Přiložené video ukazuje, jak engine vytváří přesvědčivé vizuální efekty:

Technologie Substrate

Jedním z hlavních přídavků verze 5.2 je technologie Substrate. Tato technologie umožňuje pokročilejší zpracování materiálů a vrstev, což vede k většímu realismu a lepšímu výkonu.

PCG – Procedural Content Generation

Další významnou novinkou v Unreal Engine 5.2 je PCG (Procedural Content Generation). Jedná se o nástroj, který umožňuje vývojářům výrazně rozšířit herní svět pomocí procedurální generace. Tvůrci potřebují ručně vytvořit pouze základní strukturu, zatímco PCG se postará o vyplnění zbytku. Lze upravovat jednotlivé parametry, což zajišťuje, že výsledek lze přizpůsobit dle potřeb. PCG by mělo urychlit proces vytváření prostředí, ale nenahradí zcela ruční práci.