Nový upscaler od Armu změní hraní na mobilních zařízeních
Společnost Arm, navrhovatel čipů, představila nový shader-based upscaler pro mobilní zařízení s malými GPU, ale s vysokým rozlišením displejů. Tento upscaler je zvláštní tím, že nejenže je open-source, ale také byl vyvinut na základě dalšího open-source projektu, a sice upscaleru AMD FSR 2.2.
Upscaling se stal, k lepšímu či horšímu, očekávanou funkcí v dnešních graficky náročných hrách. Snížení rozlišení renderování výrazně pomáhá zlepšit výkon, protože je méně pixelů ke zpracování, ale na úkor ztráty vizuální kvality. Upscalery jsou navrženy tak, aby většinu renderování obrazu prováděly v nízkém rozlišení, poté obraz zvětšily zpět na rozlišení monitoru, přidaly finální doteky a představily finální snímek.
Vývojáři her mohou implementovat celou řadu různých metod upscalingu – některé závisí na specifickém kousku hardwaru v herním PC (například Nvidia’s DLSS Super Resolution vyžaduje grafickou kartu GeForce RTX), zatímco jiné jsou zcela založeny na shaderech a vyžadují pouze obecnou úroveň funkcí GPU. Jedním z nejširšíji používaných upscalerů je AMD’s FidelityFX Super Resolution (FSR), který se během let vyvinul z jednoduchého prostorového upscaleru na komplexní, vícestupňový časový systém. Většina samostatných grafických karet zvládne shaderové rutiny s lehkostí, ale malá GPU, zejména ta integrovaná do procesorů mobilních zařízení, nejsou nutně dostatečně výkonná.