Nvidia objasňuje podporu RT Overdrive pro starší GPU s ray tracingem
Společnost Nvidia nedávno upozornila, že původní informace o režimu RT Overdrive byly zavádějící. Ve skutečnosti bude tato nová funkce sledování cest fungovat na jakémkoli GPU s hardwarovým ray tracingem, včetně původní řady RTX 20 od společnosti Nvidia a grafik RX 6000 a 7000 od AMD.
Režim RT Overdrive hry Cyberpunk 2077 je nyní k dispozici a umožňuje plnohodnotný ray tracing s více paprsky, odrazy a větším realismem osvětlení. Avšak nečekejte zázraky, pokud máte starší hardware podporující RT, snímkové frekvence pravděpodobně nebudou pěkné.
Path tracing je technologie, kterou představuje CD Projekt RED ve své nové aktualizaci. Tato záplata je popisována jako „vize budoucnosti“ a tvůrci jsou odhodláni na této funkci nadále pracovat a vylepšovat ji.
Výkon na RTX 4090 byl bez funkce DLSS pouhých 16 fps, což znamená, že na starších grafických kartách bude výkon ještě nižší. S DLSS a generováním snímků se RTX 4090 dostala přes 100 fps, ale generování snímků je k dispozici pouze pro nejnovější řadu RTX 40 (na dobré úrovni s DLSS funkcí) – jinak mód funguje i na starších grafikách, ale téměř nehratelné.
Pro ostatní GPU s alespoň 8 GB VRAM a podporou ray tracingu je možné vykreslovat snímky obrazovky s trasováním ve fotografickém režimu.
Režim RT Overdrive je aktualizace hry Cyberpunk 2077, která umožňuje plnohodnotný ray tracing s více paprsky, odrazy a větším realismem osvětlení.
RT Overdrive bude fungovat na jakémkoli GPU s hardwarovým ray tracingem, včetně řady RTX 20 od společnosti Nvidia a grafik RX 6000 a 7000 od AMD.
Na RTX 4090 bez DLSS byl výkon 16 fps, zatímco s DLSS a generováním snímků přes 100 fps. Starší GPU s ray tracingem pravděpodobně dosáhnou ještě nižšího výkonu.