Objevování historie multiplayerových map přes jednohráčové mise: Remix Jam transformuje klasiky
Když jsem byl dítě, rád jsem spouštěl multiplayerové mapy ve hrách jako Counter-Strike a Unreal Tournament a procházel jsem se po nich sám. Fascinoval mě design prostorů jako Facing Worlds a de_dust2, ale méně mě bavilo, když se mě ostatní snažili v nich zabít. Mými nepřáteli ve FPS hrách měli být jasně nenehumánní soupeři, kteří mě mohli rozstřílet na kusy, ale následně mi neříkali „n00b“.
S velkou radostí jsem se tedy dozvěděl o balíčku map Remix Jam. Jedná se o výsledek nedávného level design jamu, při kterém mapoví tvůrci pro Quake přepracovali ikonické multiplayerové mapy tak, aby fungovaly jako jednohráčové úrovně. Výsledkem je 30-mapová epizoda Quake, která vás provede historií multiplayerových stříleček, s desítkami nepřátel, které můžete zneškodnit.
Dnes ráno jsem si trochu prohlédl nitro tohoto balíčku map a je to překvapivě komplexní zážitek. Mapa má vlastní Quake-style hub level, který vám umožňuje skočit skrze slipgate do kterékoli z dostupných map. Náhodně jsem si vybral jednu a ocitl jsem se v proplétajících se ventilačních šachtách klasické úrovně Facility z GoldenEye, ale stráže a vědci byli nahrazeni Quake Enforcers. Další mapy, které jsem poznal, zahrnovaly de_dust2 plnou Death Knights a Facing Worlds z Unreal Tournament, přepracovanou s veverkovým tématem. Byl jsem ohromen, jak dobře posledně zmíněná fungovala jako jednohráčová mapa navzdory své geometrické jednoduchosti, s prozíravým umístěním nepřátel udržujícím akci konzistentní. Celý mod funguje zvláštně dobře jako koherentní epizoda Quake. Je to částečně díky vlastnímu amorfničtějšímu, dimenzemi skákajícímu stylu Quake, který lze natáhnout dost daleko, než se porouchá. Ale bylo tam několik map, které jsem ihned nepoznal, a přesto se cítily jako doma v Quake, takové bylo jejich téma, tempo a postup. Několik vynikalo jako čerstvě zakrvácené pařáty, jako například mapa, která mě shodila do spodních palub pirátské lodi. Ale tyto jsou zábavné pro svou novinkovou hodnotu a stále fungují jako úrovně FPS, i když se necítí velmi Quake.