Obří vlna propouštění zasáhla herní průmysl: Případ Ubisoft

Obří vlna propouštění v herním průmyslu v letošním roce přinesla nejistotu mnoha zaměstnancům velkých vývojářských studií a zaskočila herní svět. Ubisoft, jeden z gigantů v oblasti herního vývoje, je výmluvným příkladem tohoto trendu. Společnost nedávno oznámila další vlnu propouštění, při které z jejích řad odejde dalších 45 zaměstnanců. Tato situace se dotkla zejména pobočky Ubisoft San Francisco a studia Red Storm Entertainment, obě pod křídly Ubisoftu.

V Ubisoft San Francisco byly vyvíjeny tituly jako xDefiant a South Park: The Fractured But Whole, zatímco Red Storm Entertainment měl na svědomí projekty jako nedávno zrušený Tom Clancy’s The Division Heartland. Propuštění 45 zaměstnanců sice nemusí na první pohled působit jako významný úbytek, ale vysílá jasné varovné signály o aktuálním stavu v herním průmyslu, kde i malé změny mohou mít velké důsledky.

Propouštění a jeho dopad na herní průmysl reflektuje širší ekonomické výzvy, s nimiž se obor potýká. Jasně to ukazuje, že ani velké společnosti nejsou imunní vůči turbulencím, které mohou mít dlouhodobé následky nejen pro zaměstnance, ale i pro celkový vývoj nových herních titulů.