Od RTX remasteru Portalu k nové éře herních technologií

Od vydání RTX remasteru Portalu, jednoho z prvních titulů využívajících path tracing, uběhl už skoro rok a půl. Tento průkopnický krok otevřel dveře dalším RTX remasterům starších her a také zcela novým titulům, které technologii path tracing využívají, jako jsou Cyberpunk 2077 nebo Alan Wake 2. Nvidia nezůstala pozadu a nedávno oznámila aktualizaci pro Portal with RTX, která přináší zásadní inovace v oblasti grafických technologií.

Hlavními novinkami jsou dvě technologie – DLSS 3.5 Ray Reconstruction (RR) a RTX IO. DLSS 3.5 RR významně vylepšuje vizuální kvalitu ray tracing efektů, a to díky pokročilé rekonstrukci obrazu za pomoci natrénované AI. Tato technologie nahrazuje starší metody denoisingu, nabízí unikátní schopnost čištění i zostření obrazu a zrychluje zobrazení efektů jako odrazy. Díky tomu je možné Ray Reconstruction zapnout na všech RTX kartách (řada RTX 20 a výš).

Druhá technologie, RTX IO, přináší revoluci v načítání textur a velikosti souborů díky GPU dekompresi, která významně odlehčuje procesoru. Stejně jako RR, i RTX IO je dostupné pro všechny RTX karty. Součástí aktualizace jsou také nové kostky s různými designy, které realisticky interagují s herním prostředím.

Aktualizaci je možné stáhnout ihned, a co je nejlepší, Portal with RTX je k dispozici zdarma pro všechny majitele původní hry. Tato nová vlna technologií přináší hráčům dosud nevídanou vizuální kvalitu a plynulost hraní, což znovu definuje, co můžeme od videoher očekávat.