Petter Mannerfelt a žánr extrakčních stříleček: Vzestup a proměny
V posledních letech extrakční střílečky (extraction shooters) získávají na popularitě, a jedním z klíčových hráčů v tomto žánru je Petter Mannerfelt, který nyní působí jako kreativní ředitel ve společnosti Sharkmob. Mannerfelt není ve světě videoher žádným nováčkem. Jeho předchozí zkušenosti zahrnují pozici ředitele hry ve firmě Ubisoft Massive, kde se podílel na vývoji hry The Division a zejména na jejím režimu Dark Zone. Tento mód představoval karanténní, vysoce rizikovou arénu, kde hráči bojovali o top loot a následně museli zónu bezpečně opustit.
Předtím, než termín ‚extrakční střílečka‘ zpopularizovala hra Escape From Tarkov, hráči The Division se již navzájem přepadávali v temných zónách. Exoborne, aktuální projekt studia Sharkmob, se snaží žánr posunout ještě dál. Mannerfelt a jeho tým přicházejí s hrou, která kombinuje PvP a PvE prvky a sází na méně drsný, více přístupný přístup k žánru.
Na rozdíl od Escape From Tarkov, které nabízí napínavou a náročnou hru, Exoborne se snaží být více přívětivý pro širší publikum. Toho chce dosáhnout zavedením příběhových prvků a postupným představováním světa hry prostřednictvím naratívu, cutscén a volitelných příběhových questů po úvodním tutoriálu.
Sharkmob se již dříve pokusil prorazit se hrou Vampire: The Masquerade – Blood Hunt, avšak i přes kvalitní provedení se hře nepodařilo udržet si širokou hráčskou základnu. S Exoborne však Mannerfelt věří, že studio je tentokrát lépe připraveno na úspěch. Jeho zkušenosti a inovativní přístup by mohly definovat budoucnost extrakčních stříleček.