Porovnání Upscalovacích Technologií v Herním Průmyslu: DLSS, FSR a XeSS
Upscalovací technologie se staly zásadním prvkem v moderních videohrách kvůli vysokým nárokům na rendering v nativním rozlišení. Alex Battaglia z Digital Foundry ve svém novém videu přinesl srovnání tří hlavních metod: DLSS od Nvidie, FSR od AMD a XeSS od Intelu.
FSR, technologie od AMD, je z hlediska kvality obrazu obvykle považována za nejméně kvalitní, avšak její výhodou je kompatibilita s téměř všemi grafickými kartami. Na druhé straně XeSS od Intelu se nabízí ve dvou verzích: DP4a a XMX. DP4a funguje na většině moderních GPU, zatímco XMX, využívající speciální AI jádra, je dostupná pouze na grafikách od Intelu. DLSS od Nvidie, které lze použít jen s RTX grafickými kartami, zůstává ve většině případů nejlepší volbou pro zachování kvality obrazu.
V nové verzi XeSS 1.3 Intel představil významná vylepšení, jak ukázal Battaglia ve hře Horizon Forbidden West. Nová verze výrazně zlepšila anti-aliasing, omezila ghosting a vyhladila pohyb oblaků. Byly však zaznamenány menší problémy s problikáváním vegetace.
Další změny nastaly v označeních režimů u Intelu, kde došlo k posunutí názvů oproti starší verzi, což může způsobovat zmatky v přímém porovnání s DLSS a FSR. Nvidia nedávno vydala DLSS 3.7, která přináší nový preset s označením E, zaměřený na eliminaci smearing efektu v některých hrách.
Srovnání technologií v akci ukázalo, že zatímco FSR trpí výraznou pixelací a přeostřením, XeSS v obou verzích poskytuje méně pixelovaný obraz a DLSS nabízí nejlepší zachování detailů a kvalitu anti-aliasingu.